ReLANpro en Blended Learning

Vaak word mij gevraagd of ReLANpro Cloud Learning ook een vorm van Blended Learning is.

De definities van Blended Learning lopen zeer uiteen:
1) ” een combinatie van online leren en contactonderwijs ”
2) ” een combinatie van campusonderwijs en e-learning ”
3) “ een ’mix’ van leren met en zonder technologie ”
4) “ een geïntegreerde combinatie van traditioneel onderwijs en ’online’ onderwijs ”
5) “ een combinatie van didactische strategieën, ongeacht het gebruik van technologie ”

Toch is deze vraag voor mij eenvoudig met JA! te beantwoorden. Ongeacht welke van de vijf verschillende definities men neemt , ReLANpro Cloud Learning past bij de omschrijving op vele manieren.
Dit komt met name door de vele toepassingsmogelijkheden. De kracht van ReLANpro is dat het leraar en leerling is staat stelt ongelijktijdig te communiceren op tijden die zij zelf kiezen. Daarnaast kunnen zowel de leraar als de leerling hun communicatiemiddel kiezen: Oftewel via video/Audio oftewel schriftelijk. Als klap op de vuurpijl geeft ReLANpro Cloud Learning nog een extra dimensie aan Blended learning. Communiceren in combinatie met lesstof. Juist het feit dat men bij de lesstof op elk gewenst moment commentaar en feedback kan invoegen geeft het deze nieuwe dimensie. Docent en leerling bespreken elke casus aan de hand van de lesstof, de mening/antwoord van de leerling, en de terugkoppeling van de docent. Dit doen zij exact op die plaats van de lesstof waar de leerling het antwoord heeft gegeven. Dit noemen wij effectief corrigeren.

Armand Bronzwaer